رفتن به محتوای اصلی
x
  • روز جهانی ایمنی مواد غذایی با شعار برای حوادث ناشی از مواد غذایی ناسالم آماده شوید

    روز جهانی ایمنی غذا در 7 ژوئن 2024 توجه را به حوادث ایمنی مواد غذایی جلب می کند. موضوع امسال بر اهمیت آمادگی برای حوادث ایمنی غذا، صرف نظر از اینکه چقدر خفیف یا شدید باشد، تأکید می کند.
    -حوادث ایمنی مواد غذایی شرایطی هستند که در آن خطر سلامتی بالقوه یا تایید شده مرتبط با مصرف غذا وجود دارد. 
    -هر ساله، از هر ده نفر در جهان یک نفر به دلیل مواد غذایی آلوده بیمار می شوند. 
    -بیش از 200 بیماری، در اثر خوردن غذای آلوده ایجاد می شوند. 
    -کودکان زیر ۵ سال، بیش از ۴۰درصد بار بیماری های ناشی از غذای آلوده را حمل می کنند. 

  • معرفی_کتاب | مطلع عشق

    معرفی_کتاب | مطلع عشق

    آقا وکیل عقد از سوی عروس خانم‌ها هستند و جناب آقای محمدی گلپایگانی از دامادها وکالت خواهند گرفت. عروسها از این موهبت الهی احساس کرامت و سرافرازی می کنند و زیر چشم به دامادها فخر می فروشند.

    دامادها اندکی دلخور میشوند ولی بعد با توجه به اینکه اصل قضیه همان «انکحت» است که «آقا» میگوید، خودشان را آرام می کنند. به هر حال معلوم می شود از همین اول باید هوای خانم را داشت! همه چیز مهیاست..

  • توصیه های تغذیه ای طب سنتی به دانشجویان و دانش‌آموزان در ایام امتحانات

    پزشک و متخصص طب ایرانی به دانشجویان و دانش آموزان توصیه کرد برای غلبه بر استرس و اضطراب که برخی ها شب قبل از امتحان به آن دچار می شوند، شربت زعفران و شربت سنبل الطیب را در نزدیکی زمان خواب و استراحت مصرف کنند.

  • پیشگیری از مشکلات ‌عضلانی پشت‌میزنشین‌ها
    با طراحی اصولی محل کار و نحوه صحیح نشست‌و برخاست آشنا شوید

    دکتر علیرضا صفائیان، متخصص طب کار و بیماری‌های شغلی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه ، درباره نحوه صحیح نشستن پشت میز و استفاده اصولی از کامپیوتر به دلیل مشکلات اسکلتی‌عضلانی به ارائه توصیه‌های لازم پرداخته است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • معرفی کتاب: کتاب چند دانه یاقوت

    کتاب چند دانه یاقوت   

    در خصوص فرزندخواهی و فرزندآوری در این کتاب به این سوالات در ذهن مخاطبین پاسخ داده می شود:

    ویژگی های تک فرزندان چیست؟ بچه هایی که خواهر و برادر دارند چه خصوصیاتی دارند؟ آیا تک فرزند یا چند فرزند بودن، به خودی خود می تواند مزایا یا معایبی برای فرزند یا فرزندان و والدین داشته باشد؟ والدینی که یک فرزند دارند، چه ویژگی های ممکن است داشته باشند؟

    این کتاب ارزشمند اثر سید عباس ساطوریان است که به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) چاپ شده است.

     

  • کشف شگفت‌انگیز سرنخ‌های ژنتیکی تنظیم فشارخون انسان توسط پژوهشگران دانشگاه

    پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سرنخ‌های ژنتیکی جدیدی از تنظیم فشارخون انسان را منتشر کردند

    این مطالعه بزرگ که در قالب پایان‌نامه دکتری تخصصی (PhD) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعریف و به صورت همکاری‌های وسیع بین‌المللی انجام شده است، منجر به گزارش بیش از 2000 عامل ژنتیکی موثر بر فشارخون انسان و نهایتا بهبود چشمگیر مدل‌های پیش‌بینی خطر ژنتیکی در بیماری پرفشاری خون شده و توجه محافل علمی را به خود جلب کرده است.

  • معرفی کتاب : کتاب دو جان

    معرفی کتاب : کتاب دو جان

    کتاب دو جان بیست روایت خواندنی و متنوع از روزهایی است که بسیاری از بانوان، رویای چشیدن آن را در قلب خود می‌پرورانند. مساله جمعیت و فرزندآوری از مسائل جدید ایران است که در منظر رهبر انقلاب و اساتید دانشگاه جزو اولویت ها قرار گرفته است.

    کم شدن نرخ رشد جمعیت در ایران دلایل متعدد و پیچیده ای دارد ولی به هر حال یکی از آن دلایل، عدم تمایل دختران جوان به بارداری یا تکرار آن است.

  • معرفی کتاب "فرزند بیشتر زندگی شادتر"

    کتاب " فرزند بیشتر زندگی شادتر" آثار داشتن فرزند زیاد در خانواده و جامعه و خطرات کاهش جمعیت از نظر قرآن، روایات و پزشکان به قلم اسدالله محمدی نیا؛ انتشارات سبط اکبر

    تمام سختی ها به داشتن فرزند می ارزد، و مادر با نگاهش به فرزند تمام سختی ها را فراموش می نماید و از طرفی ثوابی که خداوند برای مادران درنظر گرفته بی حد و حساب است.

  • آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال

    متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به افزایش شیوع آبله مرغان در فصل بهار، گفت: به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا از تماس، دست دادن و دیده بوسی با بیماران خودداری کنند.