رفتن به محتوای اصلی
x
  • سخنگوی دانشگاه با توجه به افزایش بیماری‌های تنفسی فصلی، توصیه هایی را برای پیشگیری ارایه نمود

    سخنگوی دانشگاه طی مصاحبه ای در خصوص بیماری های فصلی، عنوان کرد: حدود دو هفته است که بیماری‌های تنفسی فصلی در اصفهان افزایش یافته است. بنابراین، تأکید داریم که افراد به مسئلۀ پیشگیری اهمیت بیشتری بدهند. 

    دکتر پژمان عقدک اظهار نمود: پاییز همواره بیماری‌های فصلی خودش را دارد در صورتیکه مردم بیشتر انواع سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا را می‌شناسند و با شروع پاییز اغلب به این نمونه‌ها توجه دارند. آلرژی‌های مخصوص به این فصل نیز وجود دارد و شایع می‌شود.

  • نشست خبری پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در دانشگاه برگزار شد

    دوشنبه 23 مهرماه نشست خبری پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان با حضور معاون فنی مرکز بهداشت استان، رئیس بیمارستان سیدالشهداء (ع)، مدیر گروه بیماریهای غیرواگیر، مسئول ثبت سرطان دانشگاه، اساتید هیات علمی مرتبط و جمعی از اصحاب رسانه در محل معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار گردید. 

  • افزایش ۳۸ درصدی شاخص اهدای عضو اصفهان در نیمه نخست امسال

    دکتر خلیفه سلطانی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان از افزایش ۳۸ درصدی شاخص اهدای عضو از افراد دچار مرگ مغزی در استان اصفهان در نیمه نخست سال جاری خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

    وی افزود: ۲۹ فرد دچار مرگ مغزی در استان اصفهان در نیمه نخست امسال با اخذ رضایت از خانواده به مرحله اهدای عضو رسیدند که ۷۱ عضو از آنها به بیماران نیازمند پیوند، زندگی دوباره بخشید، همچنین ۱۰ فرد دچار مرگ مغزی در ۶ ماه نخست امسال نیز که از خانواده آنها رضایت اخذ شد، به دلایل مختلفی موفق به اهدا و پیوند عضو از آنها نشدیم.

  • چهارمین جلسه کمیته رسانه در سال 1403 برگزار شد

     شنبه 21 مهر ماه، چهارمین جلسه کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت در سال 1403، با حضور مدیر روابط عمومی بعنوان رییس این کمیته، نمایندگان و کارشناسان عضو در کمیته رسانه در سالن جلسات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، برگزار شد. 

    دکتر پژمان عقدک، در ابتدا از  همکاری و مشارکت خالصانه همه اعضای کمیته رسانه و کسب رتبه اول در نتایج ارزیابی ملی کارنامه جوانی جمعیت ابلاغی وزارت متبوع، تقدیر و تشکر نمود و بر مخاطب شناسی و شناخت ابعاد و  شناخت عوامل موثر بر جوانی جمعیت تاکید کرد.

  • افتتاح و بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد حاج محمدعلی شیرزاده سمسار

    پنجشنبه نوزدهم مهر ماه، مراسم افتتاح و بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد حاح محمد علی شیرزاده سمسار با حضور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اصفهان، معاون بهداشتی دانشگاه و جمعی از مسئولین شهر بهارستان و خیرین عرصه سلامت استان برگزار شد. 

    این مرکز با مشارکت خیر گرامی خانم پشمی و اهدای آسانسور توسط والده ایشان خانم ریسمانی احداث و به بهره برداری رسیده است. 

  • هشدار سازمان غذا و دارو درباره قاچاق و تولید مکمل‌های ورزشی/ اعلام اسامی مکمل های تقلبی

    مدیرکل بازرسی سازمان غذا و دارو، با اعلام اسامی برند مکمل ورزشی تقلبی و غیرمجاز، از گسترش ورود این محصولات به کشور از طریق قاچاق و تولیدات زیرزمینی خبر داد و خواستار تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌های ویژه برای جلوگیری از فروش این فرآورده‌ها در بازار و فضای مجازی شد.

  • راه ‌اندازی سامانه مکان ‌یابی تماس‌ گیرندگان در اورژانس ۱۱۵

    رئیس اداره فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور، از راه ‌اندازی سامانه مکان ‌یابی تماس‌ گیرندگان (سرویس لوکیشن) در اورژانس ۱۱۵ خبر داد

  • اکتبر، ماه آگاهی رسانی پیشگیری از سرطان پستان؛ خودآزمایی پستان را بیاموزید

    بهترین شخصی که می تواند به طور مستمر مراقب سلامتی شما باشد، خودتان هستید. خودآزمایی پستان در منزل، بهترین شیوه در دسترسی است که می تواند شما را از مشکلات احتمالی پستان، آگاه سازد؛ بنابراین با دستورالعملی که در این مطلب به نگارش درآمده، خود چکاپ کنید.

    به گزارش وبدا، مهمترین توصیه خودمراقبتی، انجام خود آزمایی پستان ها از سن 20 سالگی و به صورت ماهیانه است. بهترین زمان برای انجام معاینات پستان، هفته اول قاعدگی است. این خودآزمایی از طریق مشاهده و لمس قابل انجام است.

  • در نشست خبری روز جهانی قلب مطرح شد: خطر بیماری‌های قلبی و عروقی در مردان بیشتر از زنان است

    معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: خطر بیماری‌های قلبی و عروقی در مردان بیشتر از زنان است اما عوارض آن در زنان بیشتر، خود را نشان می‌دهد. 

    چهارشنبه 11 مهرماه، دکتر علی پاسا در نشست خبری که به مناسبت «روز جهانی قلب» برگزار شد، اظهار نمود: حدود ۴۰ درصد مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های قلبی و عروقی است و در دنیا سالانه بیش از ۲۰ میلیون نفر بدلیل ابتلا به این بیماری‌ها، جان خود را از دست می‌دهند.

  • کسب رتبه دوم مرکز مشاوره دانشگاه در بین مراکز مشاوره دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک

    پیرو ارزیابی عملکرد مراکز مشاوره دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ، مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موفق به کسب رتبه دوم در بین مراکز مشاوره دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور گردید.

    این اقدام با هدف ارزیابی عملکرد مراکز/ادارات  مشاوره مبتنی بر سبک زندگی اسلامی-ایرانی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و در راستای نظارت و رصد فعالیت ها و همچنین اخذ یک نگاه کلان به منظور ارایه بازخورد جهت رشد، توسعه، بهینه سازی و شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکرد ادارات مذکور بر اساس 61 شاخص انجام گرفته است.