رفتن به محتوای اصلی
x
  • پوشش امداد سلامت المپیاد جهانی فیزیک توسط واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان

    روز یکشنبه ۳۱ تیرماه، پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

    دو واحد امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، شامل یک واحد آمبولانس و یک واحد امداد موتوری برای تامین سلامت شرکت کنندگان و عوامل اجرایی، در محل برگزاری آزمون استقرار دارند.

    گفتنی است در پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور جهان حضور دارند و برگزاری این المپیاد تا هفتم مردادماه جاری ادامه خواهد یافت.

  • جلسه بررسی مراحل مقدماتی پروژه خود مراقبتی جهت کاهش بیماریهای قلبی عروقی برگزار شد

    شنبه ۲۳ تیر ماه جلسه هماهنگی در زمینه اجرای پروژه خود مراقبتی جهت کاهش بیماریهای قلبی عروقی با حضور مسئولین و کارشناسان پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه، مرکز بهداشت استان اصفهان و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در محل سازمان بیمه سلامت تهران برگزار گردید.

    در جلسه مذکور که با هدف طراحی مدلهای خود مراقبتی جهت کاهش بیماریهای قلبی عروقی تشکیل شد، نحوه همکاری و انتظارات از هر حوزه  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

     

  • فرد مبتلا به «تب دنگی» در اصفهان شناسایی شد

    سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتلای قطعی یک نفر به بیماری «تب دنگی» در استان اصفهان خبر داد و گفت: این فرد راننده‌ای است که در مرز پاکستان توسط پشه ناقل گزیده شده بود.

    دکتر پژمان عقدک روز شنبه 30 تیرماه، طی گفت و گویی با بیان ‌اینکه این فرد با علائم بیماری تب دنگی به مراکز درمانی اصفهان مراجعه و شناسایی شد، گفت: آزمایش‌های مقدماتی وی در اصفهان مثبت بود و پس از ارسال نتایج آزمایش‌ها به تهران، نتیجه قطعی آن نیز اعلام گردید.

  • "روند افزایش زایمان طبیعی نخست زا و کاهش سزارین نخست زا در مرکز آموزشی درمانی امین"

     طی ماه های اخیر پیرو اجرای قانون حمایت از جوانی جمعیت و خانواده مرکز آموزشی درمانی امین با اخذ سیاستهایی اقدام به جذب مادران باردار نموده است.

    همچنین موفق گردیده است در راستای پیاده سازی برنامه ملی ترویج زایمان طبیعی و پیشگام بودن در اجرای طرح کشوری کاهش آمار سزارین نخست زا ، زایمان سزارین نخست زا را نسبت به سال گذشته کاهش  و زایمان طبیعی نخست زا را  افزایش دهد.

  • تجلیل از برگزیدگان هفتمین جشنواره مدیریت دانش دانشگاه

    دوشنبه ۱۸ تیر ماه در راستای پیشبرد اهداف قرارگاه مدیریت افزایش منطقی درآمدها و کاهش هزینه های دانشگاه هفتمین جشنواره مدیریت دانش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور دکتر مصلحی معاون توسعه مدیریت و منابع، مدیر توسعه سازمان و تحول اداری، مدیر امور پشتیبانی و تامین تجهیزات پزشکی و جمعی از مسئولان امور عمومی واحد های تابعه در تالار لقمان مرکز همایش های علمی دانشگاه برگزار شد.

    در این مراسم مسئولین از ۱۲ نفر برگزیده این جشنواره در دو حوزه پیشنهادات و تجارب برتر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر و تجلیل بعمل آوردند.

  • دانشگاه میزبان نخستین سمپوزیوم کشوری پزشکی بازساختی در بیماری های مغز و اعصاب

     نخستین سمپوزیوم کشوری پزشکی بازساختی و بیماری های مغز و اعصاب با حضور اساتید برجسته این حوزه از دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، تهران، مشهد و شیراز در روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه به میزبانی دانشگاه برگزار گردید.

    در این سمپوزیوم که به طور مشترک توسط کارگروه پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی دانشکده پزشکی و مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه برگزار شد، آخرین دستاوردهای علمی پژوهشگران در حوزه کاربرد پزشکی بازساختی و سلول درمانی در بیماری های مالتیپل اسکلروز، اختلالات عصبی عضلانی، صرع، آسیب های نخاعی، فلج مغزی و استروک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  • تشریح برنامه ها و شعارهای هفته ملی سلامت مردان ایران (سما)/«مردان سالم، ایران قدرتمند و جوان»

    رئیس مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت از تدوین بسته خدمات مردان ایرانی خبر داد و گفت: پیش نویس اولیه این بسته تدوین شده اما هنوز مراحل کارشناسی و موضوع ادغام آن در نظام شبکه در دست بررسی است.

  • رتبه بندی درون دانشگاهی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال 1403

    بر اساس رتبه بندی و ارزیابی درون دانشگاهی (کیفی) مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سال 1403 ،  از 43 مرکز تحقیقاتی دولتی، تعداد ۹ مرکز در رده کیو-۱  ، ۲۲ مرکز در رده کیو-۲ ، 9 مرکز در ردیف کیو-۳ و  ۳ مرکز در ردیف کیو-۴ قرار گرفتند.

  • درخشش قهرمانان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت

    اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بعنوان قهرمانان قرآنی دانشگاه، موفق گردیدند در بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با کسب 26 رتبه برتر، خوش بدرخشند.

    جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ویژه ی دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و مراکز و سازمان‌های وابسته به وزارت بهداشت از نیمه دوم آبان ماه 1402 آغاز و پس از مراحل؛ دانشگاهی و کشوری، نهایتا در خردادماه سال جاری با برگزاری مرحله ملی به پایان رسید.

  • هفته ملی بدون دخانیــــــات/ «حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات؛ حـق و مسئولیــت همــگانی»

    ۵ لغایت ۱۱خردادماه ۱۴۰۳ هفته ملی بدون دخانیات با شعار " حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات ؛ حق و مسئولیت همگانی "
    روز شمار هفته:
    شنبه ۵ خرداد؛ حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات ؛ ضامن نسل بدون دخانیات
    یکشنبه ۶ خرداد: حفاظت از کودکان و نوجوانان ؛ با ترویج اماکن عاری از دخانیات
    دوشنبه ۷ خرداد: حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر دخانیات ؛ با قوانین بازدارنده و موثر
    سه شنبه ۸ خرداد:حفاظت از کودکان و نوجوانان ؛ با جلوگیری از نمایش و تبلیغ مصرف دخانیات