رفتن به محتوای اصلی
x

سخنگوی دانشگاه: ابتلا به کرونا در استان اصفهان روند ثابتی به خود گرفته است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته 15 فوتی بر اثر ابتلا به کرونا گزارش شد که از این تعداد 12 فوتی قطعی مبتلایان به کرونا را داشتیم و 3 نفر فوتی مشکوک به کرونا بودند.

دکتر پژمان عقدک به وخامت حال 195 مبتلا به کرونا اشاره کرد و ادامه داد: بالغ بر یک هزار و 875 نفر با علائم کرونا به بیمارستان های اصفهان مراجعه کردند که تست کرونا 812 نفر مثبت گزارش شده است.

وی از بستری یک هزار و 999 نفر در سطح بیمارستان ها خبر داد و گفت: 180 مبتلای جدید به کرونا داشتیم و 230 ترخیص کرونا از سطح بیمارستان گزارش شد.

دکتر عقدک به اوج تعداد مراجعان در 15 بهمن ماه و رسیدن آمار به مرز 4 هزار نفر اشاره داشت و افزود: این رقم هم اکنون روی مرز یک هزار و 200 ثابت مانده است.

سخنگوی دانشگاه گفت: پیک ویروس کرونا سه مرحله گذرا دارد که در مرحله اول با افزایش تعداد سرپایی ها، در مرحله دوم با رشد بستری ها و در مرحله آخر با بالارفتن آمار مرگ و میرها مواجهیم که هم اکنون در مرحله سوم و گذر از پیک مواجهیم که طی 10 روز گذشته به مرز ثابت از تعداد مبتلایان رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه در تمام جمعیت و سنین، ابتلا به امیکرون در سطح استان گزارش شد و حتی کودک زیر یکسال نیز مبتلا داشتیم، گفت: میزان مرگ ومیر و شدت دلتا ویروس بیش از امیکرون بود.

وی همچنین در خصوص واکسیناسیون گفت: بالغ بر 85.37 دهم درصد از جمعیت بالاتر از 12 سال دُز اول واکسن کرونا را دریافت و بالغ بر 75.77 درصد دُز دوم واکسن و 33 درصد دُز سوم واکسن را دریافت کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: 8.58 درصد جمعیت 9 تا 12 ساله و 2.56 درصد جمعیت 5 تا 8 ساله شهر اصفهان واکسن دریافت کردند.

وی افزود: مردم برای مقابله با ویروس کرونا و شکست آن باید همچون تمام دنیا هر سه دزُ واکسن را دریافت و زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنند.