رفتن به محتوای اصلی
x

رییس دانشگاه: افزایش مراکز واکسیناسیون در استان اصفهان نیازمند کمک خیران و صنایع است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کمبود تجهیزات، یکی از مشکلات فراروی افزایش و توسعه مراکز واکسیناسیون در این استان است و لازم است سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع و خیران در این جهت به کمک بخش بهداشت و درمان بشتابند. 

دکتر طاهره چنگیز  در گفت وگویی با اشاره به اینکه موج پنجم کرونا در استان اصفهان رو به کاهش، اما شکننده است، افزود: برای واکسینه کردن  ۷۰ درصد جمعیت استان علیه کرونا با در نظر گرفتن کودکان بالای هشت سال نیازمند حدود پنج میلیون دُز واکسن هستیم.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار دُز واکسن در استان  تزریق شده است که از این تعداد ۷۵۹ هزار نوبت دوم و یک میلیون و ۴۱۲ هزار نوبت نخست بوده است.
وی با اشاره به اینکه در تزریق نوبت نخست واکسن از سایر استان‌ها عقب هستیم، افزود: گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال به بالا بیش از ۷۵ درصد واکسن تزریق کرده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اولویت مهم ما در نزول پیک پنجم، حداکثر واکسیناسیون افراد است که تا پیک بعدی بتوانیم جمعیت قابل توجهی را واکسینه کنیم.
وی تصریح کرد: اگر جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون را پنج میلیون نفر در نظر بگیریم و با احتساب کودکان بالای هشت سال و ایمنی کردن ۷۰ درصد جمعیت باید در نهایت حداقل هفت میلیون دُز واکسن برای ۲ نوبت تزریق داشته باشیم.
وی ادامه داد: باید ظرفیت تزریق روزانه دراستان اصفهان به ۱۰۰ هزار تا  ۱۵۰ هزار دُز واکسن برسد.
رییس دانشگاه تعداد پایگاه‌های تجمیعی استان را ۶۴ مرکز عنوان کرد و افزود: برای افزایش واکسیناسیون باید سرعت تزریق، پرسنل و شیفت افزایش پیدا کند.
دکتر چنگیز اضافه کرد: هم اینک واکسیناسیون روستاهای بالای ۱۸ سال در حال انجام است و  گروه‌های هدف در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به بالا و  اصفهان به زیر ۴۰ سال رسیده است. 
وی درباره کاهش واکسن آسترازنکا گفت: علت کمبود این واکسن عدم دسترسی جهانی است و اینکه فردی بگوید متقاضی چه نوع واکسن است و سلیقه خاصی برای نوع واکسن دارد، معنا ندارد.