رفتن به محتوای اصلی
x

رییس دانشگاه: استقبال مردم اصفهان برای واکسیناسیون همچنان کمتر از انتظار است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان چهارشنبه هفتم مهرماه در مصاحبه ای گفت: استقبال مردم این استان در یک هفته اخیر برای دریافت واکسن کرونا طبق انتظارنیست هر چند ظرفیت واکسیناسیون افزایش یافته است تا  مراجعه بیشتر شود.
دکتر طاهره چنگیز افزود: ۷۰۰ هزار دُز واکسن در انبارهای استان اصفهان ذخیره شده است، در حالی که روزانه بین ۶۰ تا ۷۰ درصد مراجعه کننده واکسن به مراکز تجمیعی داریم.
وی گفت: تاکنون در استان اصفهان۲ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۸۸۸ نفر واکسن در نوبت اول و ۸۶۶ هزار و ۴۰۵ نفر  در نوبت دوم  واکسن تزریق کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۷۴۴ نفر زن و یک میلیون ۵۸۷ هزار و ۷۹۰ مرد هستند.
دکتر چنگیز افزود: از ۳ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۳۴ نفر مجموع تزریق ۲ نوبت در استان اصفهان، سه میلیون و ۹۵ هزار و ۲۸۱ نفر ایرانی و ۴۲ هزار و ۲۵۳ تن از اتباع خارجی هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: تاکنون ۵۵.۳۵ درصد پوشش واکسیناسیون یک نوبت در جمعیت بالای ۱۵ سال و ۲۱.۲۰ درصد ۲ نوبت در جمعیت بالای ۱۵ سال استان اصفهان انجام شده است.
دکتر چنگیز از آغاز واکسیناسیون افراد ۱۲ سال در استان اصفهان خبر داد و گفت: اردستان بیشترین پوشش و خمینی شهر کمترین پوشش واکسیناسیون را در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر داشته اند.
وی در خصوص تبلیغات علوم پزشکی در مورد واکسن گفت: تبلیغات محیطی ما در سطح شهر به‌خصوص در بیلبوردهای شهری توسط شهرداری کم است و ما این درخواست را داریم که شهرداری در فضای شهری در راستای تبلیغ و تشویق به واکسن فعالیت بیشتری داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد واکسیناسیون سیار با استفاده از اتوبوس در مکان‌های پر تجمع سطح شهر گفت: به دلیل وجود امکانات در مراکز تجیمعی ما هدف گذاری اصلی را روی این مراکز گذاشته‌ایم، زیرا اتوبوس‌های سیار به دلیل فضای کوچک محدودیت پذیرش دارند.