رفتن به محتوای اصلی
x

تشکیل شورای HSE دانشگاه برای اولین بار در استان

شورای ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)برای اولین بار در استان اصفهان با هدف ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت و همچنین رعایت ملاحظات زیست محیطی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل گردید.

با توجه ‎ ‎اهمیت‎ ‎موضوع‎ ‎سلامت،‎ ‎ایمنی‎ ‎و‎ ‎محیط‎ ‎زیست‎ ‎در‎ ‎محیط‌های‎ ‎مختلف‎ ‎دانشگاه‎‎ و با هدف ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت و رعایت ملاحظات زیست محیطی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدام به تشکیل شورای ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) نموده است.
این شورا مرکب از هفت نفر می باشد که با هدف سیاست گذاری های کلی در زمینه شاخه های سه گانه بهداشت، ایمنی و محیط زیست در دانشگاه ایجاد شده است.
گفتنی است HSE حرف اول کلمات Health (بهداشت)، Safety (ایمنی) و Environment (محیط‌ زیست) است.
تدوین و تصویب شیوه نامه کمیته های HSE در واحدهای مستقل آموزشی، ستادی و واحدهای تابعه، تدوین و تصویب HSE PLAN  دانشگاه و آیین نامه های مورد نیاز در این حوزه، تدوین و اجرای برنامه معاینات دوره ای کلیه کارکنان دانشگاه و واحدهای تابعه بر اساس مواجهه با ریسک فاکتورهای شغلی، تدوین و راه اندازی کارگاه های آموزشی HSE برای کارکنان و دانشجویان متناسب با فعالیت های آموزشی و پژوهشی آنها و صدور گواهینامه مربوطه، تأیید و بررسی HSE PLAN  واحدهای تابعه از لحاظ رعایت دستورالعمل ها و الزامات مربوط به دوره های نظام HSE و تشكيل كميته هاي تخصصي و راهبري آن به تفكيك حوزه اي به عنوان چارچوب های کاری این شورا تعریف شده است.
از دیگر برنامه هاي این شورا تشکیل و راه اندازی کميته هاي راهبري HSE ، شامل چهار بخش بهداشت شغلي، ايمني، محيط زيست و انرژي است که پس از ابلاغ اساسنامه، شرح وظايف و برنامه هاي دوره اي منظم و سالانه، كار خود را شروع كرده و دستورالعمل هايي كه در اين راستا به واحدهاي تابعه ابلاغ مي شود، قابل اجراست.
لازم به ذکر است احكام اعضاي انتخابي شورا به‎ ‎استناد‎ ‎ماده‎ ‌‏ ۴ آیین‌نامه‎ ‎اجرایی داخلی‎ ‎شورای‎ ‎سلامت،‎ ‎ایمنی‎ ‎و‎ ‎محیط‎ ‎زیست ‎دانشگاه‎ (مصوب‎ ‎جلسه‎ ‎مورخ ۲۴ اردیبهشت ماه ۹۹ هیأت رئیسه دانشگاه )، به شرح اسامی زیر، از سوی رییس دانشگاه صادر گردیده است:
۱_ دکتر رضایتمند معاون توسعه مدیریت و منابع
۲_ دکتر کلیدری معاون محترم درمان
۳_ دکتر حیدری معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان
۴_ دکتر پورزمانی مشاور اجرایی معاون توسعه مدیریت و منابع
۵_ دکتر دهقان معاون آموزشی دانشکده بهداشت
۶- مهندس غلامیان کارشناس دانشکده بهداشت
۷_ آذین جعفری کارشناس معاونت توسعه مدیریت و منابع‎ ‎

انتظار می رود با تشکیل این شورا در  دانشگاه، استقرار و توسعه نظام مدیریت HSE بر اساس الگوهای مدیریت و الزامات آن با سرعت بیشتری پیگیری و روند رو به رشد فعالیت در بخش های تخصصی بهداشت، ایمنی و محیط زیست نیز از شتاب بیشتری برخوردار شود.