پاسخ هیات رئیسه دانشگاه در خصوص مطالبه پرداخت اضافه کار کارکنان دانشگاه
پیرو اعلام و دغدغه برخی از همکاران در خصوص شایعات و همچنین تاخیر در پرداخت اضافه کار همکاران، روابط عمومی دانشگاه با انعکاس نظرات همکاران، پاسخ هیات رئیسه دانشگاه را در این خصوص دریافت که جهت اطلاع همه همکاران به عرض می رساند:
در بررسی پرداخت های غیر مستمر کارکنان (شامل اضافه کار، کارانه، حق الزحمه های متفرقه) مشخص شد که متأسفانه عدالت مناسبی در بین واحدهای زیر مجموعه و نیز کارکنان هر واحد وجود ندارد و تناسب لازم بین میزان فعالیت و مبالغ اضافه کار مراعات نمی شود. لذا به منظور ساماندهی این پرداختها و جلوگیری از اعمال سلیقه های غیر موجه، هیات رئیسه دانشگاه در صدد برآمد تا با تغییر نحوه پرداخت نسبت به شفاف سازی و همچنین اجرای عدالت در پرداخت ها گام موثری را بردارد.
متأسفانه در این میان تعداد انگشت شماری از افراد که با اطلاع از این سیاست به شدت نگران تعدیل مزایای خود شده اند با فضاسازی و ایجاد شایعات سعی در القای قطع یا کاهش معنادار مبلغ اضافه کار کارمندان و یا حذف آن داشتند. لازم به ذکر است که حذف اضافه کار به هیچ عنوان در دستور کار هیئت رئیسه دانشگاه نبوده است. اضافه کار بر اساس فرمول جدید محاسبه و انشاءالله تا نیمه مرداد پرداخت خواهد شد.
طبق فرمول جدید اضافه کار بسیاری از کارکنان تغییر خاصی نمی یابد و تنها تعداد اندکی از افراد که انتظار دارند بدون هیچ حضور اضافه ای مبالغ چند میلیونی بابت اضافه کار خود دریافت کنند مایوس خواهند شد.
لازم به ذکر است که بودجه لازم برای پرداخت های غیر مستمر کارکنان (حق لباس، حق مسکن، اضافه کار، کارانه، حق نوبت کاری، کمک هزینه ازدواج، حق مهد کودک، بازخرید مرخصی های استحقاقی، ...) همگی از محل درآمدهای دانشگاه تامین می شود و دانشگاه سعی خواهد داشت علیرغم کاهش ۵۰ درصدی درآمدها در اثر بحران کرونا، با پیگیری برای تامین منابع مورد نیاز، پرداخت این موارد را در اولویت قراردهد.
انشاءالله در ماههای آینده نیز با تامین منابع لازم شاهد نظم در پرداخت مزایای غیر مستمر در نیمه هر ماه خواهیم بود.
- Log in to post comments
- 17 بازدید