رفتن به محتوای اصلی
x

معاون غذا و داروی دانشگاه : تقویت جایگاه داروسازان در بیمارستان‌ها باید شکل بگیرد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در همایش تجلیل از داروسازان گفت: تقویت جایگاه داروسازان در بیمارستان‌ها به منطقی شدن درمان‌ها منجر و هزینه‌های درمان را کاهش خواهد داد.

دکتر محمود اعتباری بیان کرد: داروسازان نقش بی بدیلی در مدیریت مصرف منطقی دارو دارند و باید نظارت دقیقی در این حوزه اعمال نمایند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات در عرصه های مختلف داروسازی گفت: در عرصه تولید دارو نیاز است دانشکده داروسازی گام‌های بزرگی بردارد و مشکلات صنعت داروسازی را رفع کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه خواستار پر رنگ شدن جایگاه داروسازان در عرصه جامعه و ارتقای جایگاه آنها شد و افزود:اکنون با تجویز بی رویه، غیرمنطقی و پر هزینه داروهای حیاتی مواجهیم که نیاز به  حضور پررنگ داروسازان را نشان می دهد که این امر در پی مشارکت معاونت درمان، سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان محقق خواهد شد.

وی از نقش موثر داروسازان در عرصه نظارت بر تولید و توزیع دارو خبر داد و تصریح کرد: درحال حاضر محدودیت‌هایی در این عرصه مواجهیم اما باید شرایطی فراهم شود تا این جایگاه شناخته شود و ارتقاء یابد و وظایف اصلی به آنها محول گردد.

دکتر اعتباری  با اشاره به اینکه در پاندمی کرونا داروسازان در تامین تجهیزات مورد نیاز بویژه ماسک و واکسن، نقش اصلی را ایفا کردند و شاهد کاهش کرونا در جامعه شدیم، گفت: داروسازان در تمامی عرصه های سلامت نقش دارند و بخوبی هم آن را ایفا کرده اند.