رفتن به محتوای اصلی
x

مراسم گرامیداشت اطلاع رسانان سلامت در دانشگاه

دوشنبه اول آذرماه، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی(24 الی 30 آبان ماه)،  آیین نکوداشت روز اطلاع رسانان سلامت را در تالار نفیس ساختمان آفرینش دانشگاه برگزار نمود.

در این مراسم که با حضور معاونین تحقیقات و فناوری، دانشجویی فرهنگی و جمعی از کتابداران، دانشجویان و همکاران کتابخانه های دانشکده های دانشگاه برگزار شد، دکتر رحیمی رییس دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی دانشگاه ضمن گرامیداشت این روز، کتابداران و اطلاع رسانان حوزه سلامت را سربازان گمنام جبهه تحقیق و پژوهش عنوان نمود که از مهمترین حلقه های اتصال بدنه بزرگ حوزه دانش  و کادر بهداشت و درمان کشور می باشند.

وی همچنین به بیان ارتقای جایگاه اجتماعی کتابداران و اطلاع رسانان سلامت در دنیا پرداخت و گفت: طی مطالعه ای که در کشور استرالیا برای رتبه بندی و جایگاه 250 شغل صورت گرفت، کتابداران رتبه بین 1 تا 65 را به خود اختصاص دادند.

دکتر رحیمی در ادامه افزود: این رشته یکی از جایگاه های بزرگ فرهنگی و آموزشی در کل دنیا را دارد و امیدواریم که شاهد رشد علمی فرهنگی شما در تمامی عرصه ها باشیم.

در ادامه دکتر سیاوش معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز طی سخنانی گفت: از حدود 6000 سال پیش که خط اختراع شد، مبانی قدرت هر جامعه و مللی، فرهنگ مکتوب آن بوده بطوریکه هر وقت یک ملت مورد تهاجم قرار می گرفت از فرهنگ غنی مکتوب می توانست خود را بازیابی و بازسازی نماید مثل تمدن هنر، مصر، چین، ایران و ...

دکتر سیاوش کتابداران و اطلاع رسانان را افسران رشید و مبارز این جبهه عنوان کرد که به روزآمدی منابع علمی و فرهنگی کمک می نمایند و منابع را در اختیار محققین و پژوهشگران قرار می دهند.

وی افزود: کشورما در عرصه پزشکی و فرهنگ مکتوب بسیار بسیار غنی ست و جزو پیشروترین کشورها در این عرصه می باشد و هرچقدر که تلاش نماییم تا این منابع به شکل کارآمدتر و دسترسی آسانتر به دست محققان برسد به ارتقای این فرهنگ غنی کمک کرده ایم.

شایان ذکر است در پایان مراسم مسئولین با اهدای هدایایی از دانشجویان برتر کتابداری و فارغ التحصیلان این رشته در مقاطع مختلف تقدیر بعمل آوردند.