رفتن به محتوای اصلی
x

شیرینی نوروز را با عواقب جبران ناپذیر حوادث چهارشنبه سوری تلخ نکنیم!

دکتر غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، گفت: سال گذشته در جریان حوادث چهارشنبه پایان سال در مجموع 37 نفر در استان اصفهان مصدوم و به بیمارستان های سطح استان مراجعه کردند و یا توسط واحدهای امدادی اورژانس پیش‌بیمارستانی به مراکز بیمارستانی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه از مجموع این افراد 34 نفر مرد و 3 نفر زن بودند، افزود: سال گذشته حوادث رخ داده برای مصدومان چهارشنبه سوری در استان اصفهان 22 مورد سوختگی، 9 مورد بریدگی، 6 مورد خراشیدگی و 3 مورد قطع عضو بوده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع این حوادث 23 مورد آسیب به دست، 6 مورد آسیب چشم، 17 مورد آسیب به سر و گردن و 5 مورد جراحت پا به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در چهارشنبه پایان سال 1397 تعداد مصدومان این روز 85 نفر شامل 67 مرد و 18 زن بود که خوشبختانه این عدد در سال گذشته با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است.

دکتر راستین خطاب به شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک‌سال اخیر و عواقب جبران ناپذیر بی توجهی به این بیماری و نیز حوادث و آسیب‌های ناشی از استفاده مواد محترقه از همه همشهریان و هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم از انجام هرگونه رفتار مخاطره آمیز پرهیز کنند تا ان شاء الله آغازی زیبا و به دور از هرگونه غم و اندوه و حسرت را برای خود، خانواده و هموطنان‌ در نوروز 1400 رقم بزنند.

وی گفت: در این روزها که مراکز بیمارستانی و پیش بیمارستانی با حجم بالایی از مراجعات و تماس‌های امدادخواهی مواجه هستند به همکاری و همراهی هرچه بیشتر شهروندان نیازمندند تا بتوانند خدمات بهتری را به بیماران و مصدومان ارائه دهند.