رفتن به محتوای اصلی
x

در محضر استاد

عصر آدینه چهارم شهریورماه، فرصت مغتنمی فراهم گشت تا  به دیدار استاد گرانقدر و پیشکسوت جناب آقای دکتر محمود اشرفی نائل شویم، دیداری از جنس صمیمیت و تکریم مقام یک فرهیخته دلسوز و تلاشگر.

 سنت حسنه ای که مدتی است به همت رییس دانشگاه جناب آقای دکتر شیرانی  پایه گذاری شده، این بار مجال حضور و گفتگو در محضر استاد عزیز دکتر اشرفی را فراهم سازد . همراهی معاون درمان جناب آقای دکتر حیدری، رئیس دانشکده پزشکی جناب آقای دکتر ایرج و اساتید گرامی جناب آقایان دکتر ابراهیم اسفندیاری و دکتر بهزاد شمس در منزل این استاد ارجمند در معیت ریاست دانشگاه صفای بیشتری به این محفل گرم می بخشید .

در این دیدار که آقایان دکتر معمارزاده، دکتر رفیعی، دکتر داوری از اساتید گروه جراحی اطفال و دکتر احمدی فر مدیر روابط عمومی دانشگاه نیز حضور داشتند، در ابتدا استاد دکتر اشرفی ضمن ابراز خرسندی از حضور ریاست دانشگاه و هیئت همراه و پذیرایی گرم و سراسر احترام خود چونان سالهای متمادی گذشته با دغدغه‌مندی بسیار زبان به سخن گشودند و پیشنهاداتی را برای بهبود و توسعه امکانات تخصصی دانشگاه در حوزه بیماری‌های کودکان ارائه فرمودند.

 رئیس دانشگاه نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های خالصانه  جناب آقای دکتر اشرفی و خدمات ارزنده ای که توسط ایشان به حوزه بهداشت و درمان استان اصفهان ارائه شده  تشکر کردند و تکریم و احترام به مقام استاد را برای همه آحاد جامعه بویژه شاگردان استاد و همکاران ایشان یک وظیفه دانستند.

در ادامه این دیدار خاطرات نغز و شنیدنی متعددی از زبان شخص استاد بزرگوار، همسر ایشان و تعدادی از اساتید و همکاران بیان شد خاطراتی که بعضاً شگفتی حاضرین جلسه را به همراه داشت.

استاد دکتر اشرفی جز اولین پزشکانی بودند که در جنگ تحمیلی خدمات بسیار وسیعی برای درمان رزمندگان و مجروحان جنگ انجام دادند.

در زمان اشغال خرمشهر توسط دشمن بعثی آخرین پزشکی بودند که از خرمشهر بیرون آمدند، خدمات دکتر اشرفی در طول جنگ به حساب و شماره نمی آید.

در سالیانی هم که استاد دکتر اشرفی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدام به تاسیس و ایجاد بخش تخصصی جراحی اطفال نمودند، در شبانه روز حدود ۲۰ ساعت کار می کردند.

به گفته استاد دکتر شمس: بسیاری شبها می شد که استاد فقط دو تا سه ساعت فرصت برای خوابیدن داشتند و مکرراً در اتاق عمل یا در اورژانس و یا در بخش در حال ویزیت و درمان بیماران بودند.

همسر گرامی استاد می فرمودند در طول شبانه روز فرصت کمی فراهم می شد تا دکتر بتوانند در کنار خانواده باشند و اغلب ساعات و روزهای ایشان صرف درمان و آموزش و کمک به بیماران می شد.

بی تردید همت ستودنی و کم نظیر دکتر اشرفی موجب شد تا بخش جراحی اطفال که تا آن زمان تنها در دو سه دانشگاه کشور وجود داشت اینک در اصفهان هم راه اندازی شود، وهمینک شاهد تربیت تعداد قابل توجهی از پزشکان در رشته جراحی اطفال هستیم و اینها همه قابل تقدیر است و بی تردید مرضی رضای خدا.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای این استاد مکرم ، و پس از گرفتن چند عکس یادگاری، از محضر استاد اذن خروج گرفتیم در حالیکه برق نشاط و رضایتمندی در چشمان همه می درخشید.