رفتن به محتوای اصلی
x

درخشش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جشن ملی روابط عمومی

یکشنبه 26 تیرماه، همزمان با تولد ایوی لی پدر روابط‌ عمومی جهان و سالروز درگذشت پروفسور نطقی پدر روابط‌ عمومی ایران، جشن ملی روابط عمومی و اختتامیه دومین جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تالار ابن سینا مرکز همایش های علمی دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که رئیس انجمن روابط عمومی ایران، رئیس شورای هفته ارتباطات و روابط عمومی و همچنین روابط عمومی های دستگاه های استان اصفهان حضور داشتند، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، بر اساس رای هیات داوران، موفق به کسب جایزه ملّی "روابط عمومی خلاق" شد و همچنین به عنوان روابط عمومی برتر استان نیز معرفی گردید.

سیدمجید میرپویا رئیس شورای نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در اصفهان در این مراسم با بیان اینکه امروزه ارتباطات نقش مهمی در پیشرفت جامعه ایفا می‌کند گفت: روابط عمومی حلقه ارتباطی مردم با سازمان‌ها است و هر چه این حلقه گسترده‌تر باشد در ارتقای اطلاع رسانی جامعه مؤثرتر خواهد بود.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران در استان اصفهان تشکیل شد که مهمترین دستاوردهای این انجمن در استان، ایحاد همدلی و هم گرایی بین تشکل‌های روابط عمومی استان بود، تاکنون این انجمن دستاوردهای بزرگی برای ارتقای روابط عمومی‌های اداره‌های دولتی و خصوصی در استان اصفهان داشته است.

سید غلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای هفته ارتباطات و روابط عمومی نیز گفت: از مدیران سازمان‌ها می‌خواهیم از روابط عمومی‌های درست؛ متخصص و حرفه‌ای در سازمان‌ها استفاده کنند زیرا مدیران را با کمترین مشکل به اهداف خود می‌رسانند  که این به نفع خود مدیران است.

وی اظهار داشت: امیدواریم ارتباط مردم با روابط عمومی ها منجر به برطرف کردن مشکلات مردم شود.

در ادامه مراسم، هادی زمانی رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان گفت: جامعه توسعه پیدا نمی‌کند، مگر نظام ارتباطاتی قدرتمند در آن تعریف شده باشد؛ در واقع الگوهای ارتباطاتی، اساس توسعه هستند.

زمانی تاکید کرد: ارتباط مستقیمی بین مهارت ارتباطاتی با مسئولیت پذیری و پاسخگویی وجود دارد، اگر می خواهیم در کشور شاهد حضور مدیران مسئولیت پذیر باشیم، بایستی مهارت ارتباطاتی را در آن‌ها تقویت کنیم.

رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان افزود: علاقه، تجربه و دانش از مهمترین ویژگی های روابط عمومی ها می باشد که در دهه بعد روابط عمومی‌ها از این سطح گذشته و تبدیل به یک تفکر می‌شود.

وی تاکید کرد: شاخص‌های مهمی را برای تعریف یک روابط عمومی موفق بر می‌شمارند که مهمترین آن‌ها قدرشناسی، مسئولیت پذیری، مثبت اندیشی و مهرورزی است.

زمانی اضافه کرد: تفکر ارتباطاتی مبتنی بر احترام و آزادگی، تفکر ناب، تفکر خلاق استفاده از تجارب از مؤلفه‌های مهم دیگر یک روابط عمومی است.

رئیس دپارتمان ارتباطات و اطلاعات اصفهان با اشاره به چشم‌انداز آینده روابط عمومی در مدیریت ناب، اظهار کرد: هفت اصل در مدیریت ناب دنبال می‌شود که شامل سرمایه گذاری اجتماعی، هوشمند سازی، نشاط اجتماعی، مشارکت و اطلاع رسانی، پاسخگویی، تفکر آفرینی و نوآوری است.

شایان ذکر است در این مراسم از روابط عمومی های برتر استان و روابط عمومی های دارای ایده های خلاق تقدیر به عمل آمد.

همچنین روابط عمومی اورژانس استان اصفهان نیز جایزه ملی روابط عمومی خلاق را کسب کرد.