رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری یکصد و بیست و یکمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا

دوشنبه 18 بهمن ماه، یکصد و بیست و یکمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با حضور استاندار اصفهان رئیس ستاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دبیر ستاد و سایر اعضای و همچنین با حضور مجازی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، فرمانداران و مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های استان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان برگزار گردید.

در این جلسه دکتر مرتضوی استاندار اصفهان ضمن عرض تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با تشکر از همکاری ها و مساعدت های کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی استان در امر مبارزه با بیماری کرونا خواستار تداوم این همکاری ها شد. وی با تاکید بر اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی و تسریع در واکسیناسیون آحاد جامعه، انجام راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا دانستند.

دکتر شیرانی رئیس دانشگاه و دبیر ستاد، طی سخنانی روند بیماری کرونا و سویه امیکرون در طی هفته گذشته و وضعیت گسترش بیماری و پوشش واکسیناسیون در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را ارایه و با تشریح افزایش تعداد بیماران و بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون تاکید نمود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نیز وضعیت بیماری و عملکرد این دانشگاه در طی هفته گذشته و همچنین پوشش واکسیناسیون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل را ارائه نموده ودر ادامه فرماندار ویژه کاشان ضمن تشریح موقعیت استراتژیک شهرستان کاشان و همجواری آن با شهر قم، به اهمیت کنترل ترددها در این شهرستان اشاره کرد. 

در ادامه جلسه، رئیس اداره بازرسی استانداری گزارشی از وضعیت پوشش واکسیناسیون پرسنل و رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی که طی هفته گذشته مورد بازدید قرار گرفته اند، ارائه و با بیان عدم تکمیل واکسیناسیون پرسنل در برخی از نواحی آموزش و پرورش و دیگر ادارات، خواستار اقدام عاجل از طرف ادارات مذکور بویژه آموزش و پرورش جهت رفع مشکلات موجود شد.

همچنین نماینده آموزش و پروش استان، بر لزوم تکمیل واکسیناسیون کادر آموزش و پرورش بویژه معلمین تاکید و در خصوص مدارس غیر انتفاعی نیز مقرر گردید آمار کارکنان مدارس مذکور طی هفته آینده تعیین و وضعیت واکسیناسیون آنان مشخص گردد.

مدیر کل محترم ستاد بحران استانداری با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط این اداره کل، بیان داشت: در طی هفته آینده بیمارستان صحرایی سپاه با ظرفیت 150 تخت آماده خواهد شد. همچنین موضوع تعمیر 24 آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در دست پیگیری می باشد. وی به بهبود رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل نیز اشاره کردند.

فرماندار شهرستان اصفهان ضمن بیان مطالبی راجع به شیوه زندگی با کرونا خواستار توجه به کسب و کار مردم در همه گیری کرونا شده و درخواست نمود متوقف سازی کسب و کارها، هماهنگ و منطبق با ضوابط و مقررات باشد تا موجب اعتراض گروهای شغلی مختلف نشود. وی با اشاره به مشکلات مراکز تجمیعی واکسیناسیون در جهت رفع مشکلات، قول مساعد دادند.

در ادامه فرمانده محترم سپاه صاحب الزمان(عج)، خواستار به حداقل رساندن تعطیلی ها در همه گیری کرونا و مشخص شدن وضعیت راهپیمایی و مراسم یوم الله 22 بهمن شدند. ایشان همچنین به آمادگی این نهاد در تامین نیروی انسانی مورد نیاز مراکز تجمیعی واکسیناسیون اشاره نمودند.

شایان ذکر است مصوبات یکصد و بیست و یکمین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به شرح فایل زیر می باشد:

مصوبات