رفتن به محتوای اصلی
x

آماده باش 600 کارشناس بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی در راهپیمایی اربعین

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: به منظور پوشش بهداشتی زوار اربعین حسینی، پس از  اعلام فراخوان عمومی تعداد ۶۰۰ کارشناس بهداشتی به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند ، سپس برنامه ریزی لازم جهت بکارگیری آنها صورت گرفت.

دکتر غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 12 نفر از کارشناسان بهداشتی در کشور عراق درکنار تیمهای هلال احمر مشغول  ارائه خدمات بهداشتی به زوار اربعین هستند.

وی از آموزش موکب‌داران اصفهان در خصوص بیماریهای واگیردار و نیز ارائه خدمات بهداشتی به بیماران خبر داد و افزود: با توجه به احتمال وقوع بیماری التور(وبا) و کرونا علاوه بر آموزشهای حضوری بالغ بر 12 هزار پمفلت آموزشی در اختیار موکب داران، ترمینال‌ها و  پایگاه‌های مرزی قرار گرفته است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: تمام موکب ها بین یک تا چند کارشناس بهداشتی دارد که با نزدیک شدن به ایام اربعین و احتمال افزایش زوار تعداد 600 کارشناس بهداشتی هم که در لیست انتظار و به حالت آماده‌باش قرار دارند به کمک سایر همکاران بهداشتی خواهند رفت.

وی انجام تست سلامت از زوار به هنگام برگشت به ایران را در فرودگاه امکانپذیر دانست و گفت: امکان این تست  برای زواری که از راه مرزهای زمینی وارد کشور می شوند فراهم نیست.

دکتر راستین ضمن توصیه  به اهمیت پیشگیری و لزوم رعایت اصول اولیه بهداشت، به زائرین در مسیر پیاده روی کربلا گفت: از تمام زائرین درخواست می شود رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک را جزو اولویتهای خود قرار دهند و در صورت داشتن علائم گوارشی مثل اسهال آبکی  و یا علائم کرونا که مشابه علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا است، علاوه  بر رعایت کامل ضوابط بهداشتی و محافظت فردی از روبوسی با دیگران جدا خودداری کنند.