رفتن به محتوای اصلی
x

بمناسبت آغاز هفته دولت: تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدای گمنام

چهارشنبه دوم شهریورماه، به مناسبت اولین روز از هفته دولت، دکتر شیرانی رییس دانشگاه به همراه تعدادی از مسئولین و کارکنان دانشگاه در مزار شهدای گمنام حضور یافتند. 

در این مراسم رئیس دانشگاه طی سخنانی عنوان گمنام را برای شهدا صحیح ندانست و گفت: بر اساس آیات قرآنی شهدا در پیشگاه خدا زنده اند و ارج و قرب والایی دارند و در واقع برای ما گمنام هستند.

دکتر شاهین شیرانی  گفت: شهدا انتخاب شدگان پیشگاه حق هستند و درک عظمت شهدا برای ما محدود است، در صورتی که با دیدن جایگاه عظیم آنها در درگاه حق تعالی غبطه خواهیم خورد؛ شهادت یک امر اتفاقی نیست و باید شهدا را الگوی خود قرار دهیم. 

رئیس دانشگاه با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار داشت: با وجودی که طول عمر دولت شهید رجایی فقط  40 روز بود، اما بخاطر خصلت مردمی و حامی مستضعف بودن و  دلسوز بودن، کیفیت کار  آن دولت سالهاست در  اذهان مردم باقی مانده است و بایستی دولت شهید رجایی و باهنر را الگو و سرمشق قرار خود دهیم. 

گفتنی است در ادامه دانشگاهیان ضمن غبار روبی از قبور مطهر شهدا و قرائت فاتحه بر روح بلند شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، با آرمانهای امام و شهدا تجدید میثاق نمودند.