رفتن به محتوای اصلی
x

بازگشت 220 نفر از دانشگاهیان زائر سرزمین عتبات و عالیات

بیش از دویست نفر از دانشگاهیان علوم پزشکی اصفهان پس از تشرف به عتبات عالیات در اربعین حسینی و زیارت نجف اشرف و کربلای معلی، 20 شهریور به کشور بازگشتند.

با اعلام شرایط زیارت اربعین توسط وزارت بهداشت و درمان کشور و همچنین پیشنهادات معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ستاد اربعین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در چند کارگروه فرهنگی ، درمانی ، رسانه ، اجرایی و... تشکیل و تقسیم وظایف شد.

با وجود نابسامانی ها در کشور عراق و پس از دو سال تعطیلی به دلیل کووید ۱۹ ، ۲۲۰ نفر زائر که متشکل از ۱۶۰ دانشجوی اقا و خانم و تعدادی از اساتید و کارکنان بودند در تاریخ ۱۲ شهریورماه به سرزمین عتبات و عالیات راهی شدند.

در این برنامه، زائرین ۱ شب اسکان در صحن مطهر حضرت زهرا در نجف اشرف، ۴ روز پیاده روی در طریق الحسین از نجف به کربلا، ۲ شب اسکان در کربلای حسین و در ۳۰۰ متری حرم مطهر، برگشت به مرز مهران ۱۹ شهریور ماه را طی نموده و نهایتا در تاریخ ۲۰ شهریور نیز همه زوار به خانه های خود برگشتند.

شایان ذکر است این سفر در قالب گروه های ۱۰ نفره با سرگروه های مربوطه و همچنین با تمهیداتی اعم از خرید سیم کارت عراقی، خرید اینترنت و مکالمه رومینگ همچنین برای افرادی که در بین راه و در مسیر دچار مشکلات گوارشی شده بودند و حتی افرادی که توان راه رفتن نداشتند ، اندیشیده شد.