رفتن به محتوای اصلی
x

اُمیکرون سویه غالب استان شد/ پیشگیری از اومیکرون با تزریق دز سوم

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون ۳۶۸ نفر در استان اصفهان به اومیکرون مبتلا شده‌اند و با توجه به اینکه این سویه در استان غالب شده است دیگر آمار آن را به صورت جداگانه اعلام نمی‌کنیم.

دکتر پژمان عقدک، سخنگوی دانشگاه با اشاره به وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: تعداد بستری‌های کرونایی استان بر روی عدد ۲۵۰ ثابت مانده است و حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر در آی سی یو بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر به طور متوسط در یک هفته گذشته صفر بوده است اما فوت مشکوک به کرونا روزی یک نفر را داشته‌ایم، افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در استان دُز اول، ۷۴ درصد دُز دوم و ۲۳ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر عقدک با اشاره به وضعیت شیوع اُمیکرون در اصفهان گفت: تاکنون ۳۶۸ نفر در استان اصفهان به این سویه کرونا مبتلا شده‌اند و با توجه به اینکه این سویه در استان غالب شده است دیگر آمار آن را به صورت جداگانه اعلام نمی‌کنیم.

سخنگوی دانشگاه با تأکید بر اینکه امیدوار هستیم با رعایت پروتکل‌ها و انجام واکسیناسیون به ویژه دُز سوم به سمتی برویم که به پیک ششم نزدیک نشویم، بیان کرد: مهم‌ترین پیشگیری انجام واکسیناسیون است که برای اُمیکرون دز سوم مطرح است، چون می‌تواند ۷۵ تا ۸۰ درصد از اُمیکرون پیشگیری کند و گام دوم رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک و نرفتن به جاهای سرپوشیده و شلوغ است.

وی با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی استان خاطرنشان کرد: همچنان همه شهرستان‌های استان به جز شهرستان نطنز که زرد است، در وضعیت آبی قرار دارند.