رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری جلسه فصلی مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان با حضور رئیس دانشگاه

پنج‌شنبه ۲۸ خردادماه جلسه فصلی مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان دانشگاه، با حضور رئیس دانشگاه، جمعی از معاونین و مدیران ستادی، مدیران و معاونین شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان ها برگزار شد. 
در این نشست، رئیس دانشگاه با تشریح اولویت‌های حوزه بهداشت در سال ۱۴۰۵، اجرای برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت را از مهم‌ترین برنامه‌های راهبردی نظام سلامت برشمرد و بر ضرورت هماهنگی و همکاری همه بخش‌های دانشگاه در اجرای اثربخش این برنامه تأکید کرد.

ایشان همچنین توجه به عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت (SDH)، اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه را از دیگر اولویت‌های مهم حوزه بهداشت عنوان کرد.

رئیس دانشگاه در ادامه، بر تقویت و تداوم برنامه‌های مراقبتی و پیشگیرانه تصریح کرد و پیشگیری از مرگ‌ومیر مادران باردار، نوزادان و کودکان، کنترل و مراقبت بیماری‌های غیرواگیر به‌ویژه دیابت و پرفشاری خون و نیز توسعه برنامه‌های غربالگری سرطان را از محورهای اصلی فعالیت‌های حوزه بهداشت برشمرد.

در بخش دیگری از این جلسه، مدیران حوزه‌های مختلف دانشگاه از جمله حوزه‌های پشتیبانی، امور حقوقی، فناوری اطلاعات و کمیته رفاهی، گزارشی از اقدامات، برنامه‌ها و مسائل مرتبط با حوزه مسئولیت خود ارائه کردند. همچنین مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها ضمن ارائه گزارش وضعیت حوزه سلامت مناطق تحت پوشش، مسائل، چالش‌ها و نیازهای موجود را مطرح کردند.